Mä tahtoisin oman asunnon. Sellaisen jota sais laittaa millaiseksi itse tahtoo. Jossa ois kivasti säilytystilaa mun tavaroille ja johon mä voisin lopulta kuvitella asettuvani. Ja johon mä voisin ostaa uusia huonekaluja ja jota mä voisin sisustaa. Ja sen pitäis lisäksi olla yli 30 neliötä, siinä tulis olla parveke sekä sauna. Sekä sen tulis olla kävelymatkan päässä helsingin keskustasta. Eli yhtälö mahdoton.

Eilen illalla selailtiin kavereiden kanssa noita asuntoilmotuksia netistä. Sen vaan totesin, että niin paljon parempaan elintasoon pääsis jos ei asuis täällä helsingissä. Nimittäin täällä asunnotkin on tuplasti kalliimpia, varsinkin kun yksiöitä katsoo. Samalla hinnalla kun mä ostaisin täältä pienen remontoimattoman vanhan ja huonokuntoisen luukun, mä saisin pohjoisempaa tänävuonna valmistuneen saunallisen ja parvekkeellisen, täydellisen citysinkkukämpän. Mutta minkäs teet, oon luvannu etten valita tästä helsinkiläisyydestäni kun kerran tänne olen vapaaehtoisesti muuttanut. Mutta täytyy myöntää, että kun alan uusia töitä etsimään niin ulotan etsinnän kyllä tuonne pohjoisempaan, jos ei muuta niin ainakin tampereelle :). Nimittäin oman kämpän tahtoisin vaan niin kovasti!!

Ja senkin huomasin, kun pariskunnan kanssa kämppiä katselin. Että niin paljon paremman elintason samalla hinnalla saisi myös silloin kun kämpän ostais kahdestaan :). Ei ois halukkaita mun kaa asunto-ostoksille :D? Ei siinä, voinhan mä tuon sinkkukämppäni ostaa ja myydä sen sitten (toivottavasti kovempaan hintaan.. ) kun joskus löydän sen herra Täydellisen jonka kanssa pyritään yhdessä siihen hyvään elämänlaatuun :)